Du och Ditt EX..

Jag fick denna bok på jobbet.. Jag läste nästan hela.. Jag hoppade över kapitlet om man har barn ihop.. Det är en mycket informationsrik bok.. Men inte så mycket själv-hjälps-bok.. Jag tycker att den här boken skulle kunna ha mer kött på benen, mer övningar och tips.. Men det är defenitvt en bok för par som har varit gifta, inte bara ihop.. Men har man haft ett långt förhållande så ger den endå någonting..
Men tror nog att Mia Törnbloms böcker skulle hjälpa dig mer.. Känns som den här mest drar upp gamla minnen för mig.. Tror inte att den ger speciellt mycket när man precis gjort slut häller.. Dock skönt att veta vad det är som man går egenom och att man inte är ensam..
Något som drog ner boken var dock "män mår altså sämre än kvinnor efter en skilsmässa. Allra sämst mår de män som inte har skaffat sig en ny partner.Vad som är intressant är att den själsliga hälsan hos män inte påverkas av närvaron eller frånvaron av socialt stöd från omgivningen. Att män mår sämre påverkar också deras jobb och karriär negativt" Varför skulle just män må sämre? Det är någonting som jag inte förstår.. Tycker av egen erfarenhet att de var jag som mådde sämst.. Fast jag har ju aldrig varit gift.. .. ..
Den här boken får 1 av 5

Kommentarer
Postat av: Rockstjärnan!

Känns fel att peka ut män som dom som mår sämst för jag tror det mer är individuellt och att det är andra faktorer än könet som avgör hur dåligt man mår.



Sv: Om du skickar ett mail till mig på [email protected] så skickar jag min e-bok "Rockstjärnestatus i Din Vardag!"



Ha din bästa dag!

2011-10-10 @ 12:55:08
URL: http://karvegardkonsult.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0