Dåliga tankar..

Jag kan tänka mig att många blir skrämda av att läsa The Secret.. Rädslan av att dra till sig dåliga saker skapar rädslan att tänka "fel".

Men lugn, det är inte det som du ska fokusera på.. Utan du ska fokusera på att vara mer glad.
Skit kul eller hur?! =0p
Först tänkte jag, det är väll inte mitt fel att jag inte är glad! Men jo, det är mitt fel om jag lägger ansvaret för min lycka i någon annans händer. Går du omkring och förväntar dig att andra ska fixa din lycka åt dig? Det kommer aldrig att hända.. Du kommer bara att bli besviken dvs mer olycklig..
Men hur tar man tag i sin egna lycka då? Hur blir man glad?
Steg 1
Skriv ner alla små saker som är självklara i ditt liv och tacka för dem. Med ökad tacksamhet så kommer ökad glädje. Och ärligt hur ofta tackar du för att du har varmvatten, pengar, tak över huvudet osv?
steg 2
Gör en lista på saker som du gillar att göra. Saker som du blir lycklig av. Och passa på att göra dem =0p
Steg 3
Skriv ner en massa glada minnen ifrån ditt liv! Saker du vill minnas, tänka tillbaka på och njuta av. Känn glädjen när du skrivit ner allt =0)
Detta var några tips ifrån mig =0) Hoppas de hjälper till lite =0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0